تور روسيه ، تور روسيه 95 ، قيمت تور روسيه تور روسيه ، تور روسيه 95 ، قيمت تور روسيه .

تور روسيه ، تور روسيه 95 ، قيمت تور روسيه

غذاهاي سنتي مردم روسيه

غذاهاي سنتي مردم روسيه

تعداد كمي از غذاهاي سنتي مردم روسيه از شهرت جهاني برخوردارند، با اين حال در مسكو پايتخت روسيه همه انواع غذاهاي سنتي اين كشور را مي توان يافت، غذاهاي خوشمزه و با كيفيتي كه علاقه مندان بسياري دارد. از آنجا كه دماي هوا در مسكو اغلب تا ۲۲ درجه زير صفر است به همين دليل غذاهاي مردمان اين منطقه اغلب گرم، سيركننده و پرحجم است. سيب زميني، نان، شيريني، خامه و گوشت از جمله مواد اصلي غذاهاي مردم روسيه به شمار مي روند. در اين گزارش شما را با معروفترين و محبوبترين غذاهاي سنتي روسيه آشنا مي كند.

سوپ برش روسي ( Borsch )

سوپ برش (سوپ چغندر و كلم قرمز) جز جدايي ناپذير منوي غذا در رستوران هاي روسيه است و به دو صورت گياهي يا گوشتي تهيه مي شود. اين سوپ با سيب زميني، شويد و خامه ترش و… طبخ ميشود. روس ها اين سوپ را همراه با يك تكه نان چاودار يا نان سير پوشيده شده با لايه اي از پنير ذوب شده مي خورند. برش يك وعده غذايي كامل به شمار مي رود اما گاهي هم به عنوان يك دسر سرو ميشود. سوپ Ukha يكي از سوپ هاي رقيق است كه از گونه هاي مختلف ماهي و سبزيجات وسوپ Schi هم از گوشت و كلم خرد شده تهيه مي شوند.

بليني، پن كيك روسي (Blini)

نان گرد و نرم و نازك است و مي توان آن را نسخه روسي كرپ هاي نازك فرانسوي و پن كيك انگليسي دانست. تقريبا در همه خانه هاي روسيه مي توان ماهيتابه هاي مخصوص پخت بليني را پيدا كرد. بليني به دو شكل سرو ميشود؛ خالي و به عنوان يك نان و يا با مربا، خامه، پنير و يا انواع خاويار (به خصوص خاويار قرمز شور).

سالاد الويه

 

سالاد الويه (اليويه) از جمله غذاهاي كلاسيك روسيه است و شهرت جهاني دارد. اين سالاد در قرن نوزدهم ميلادي توسط سرآشپز «لوسيان اوليويه» در مسكو ابداع شد و به سرعت در سراسر جهان طرفداران بسياري يافت. در سالاد الويه روسي تمام مواد مورد نياز به قطعات مكعبي كوچك تقسيم مي شوند و مقادير زيادي سس مايونز به آن مي افزايند.

شاه ماهي زير پوست خز

شوبا Shuba يك سالاد روسي معروف و خوشمزه است. اين سالاد نام جالب ديگري هم دارد Herring Under Fur Coat كه برگردان آن به فارسي «شاه ماهي زير پوست خز» مي شود. اين سالاد با تركيبي از ماهي، سبزيجات آب پز، چغندر، پياز و مايونز تهيه ميشود. در اين سالاد تكه هاي ماهي را با لايه هايي از سبزيجات در رنگ هاي مختلف مي پوشانند.

شيشليك (Shashlik)

غذاهاي سنتي روسيه پرگوشت و سنگين هستند. شيشليك عبارت است از قطعات گوشت كه به شكل متناوب به سيخ كشيده شده اند. گوشت گوسفند و گاو در تهيه اين غذا به كار مي رود و آن را با نان نازك بدون خمير و ترشي هاي سنتي روسيه و گاهي با سس تند مي خورند.

پلمني (pelmeni)

براي تهيه پلمني مايه گوشتي (گوشت گاو يا گوسفند) را درون يك لايه خمير ساده مي گذارند و آن را در روغن سرخ مي كنند و يا پس از چند دقيقه قرار دادن در فريزر آن را درون سس گوجه اي يا آب نمك ساده مي پوشانند.

پيراشكي (Pirozhki)

پيراشكي يك كلمه روسي است و به طور كلي به هر غذاي پخته شده و سرخ شده كه با مواد مختلف و متنوعي پرشده باشد پيراشكي مي گويند. در پيراشكي روسي درون خمير از انواع مختلف مواد غذايي همچون سيب زميني تخم مرغ، كلم، پنير و… قرار داده ميشود. پيراشكي به عنوان فست فود و يا پيش غذا در روسيه شناخته ميشود.

كيك عسل روسي (Medovik)

كيك لايه اي عسلي Medovic روسي يا اسپارتي عبارت است از چند لايه نازك از كيك اسفنجي كه لابه لاي آن با خامه و عسل پرشده است. در نهايت هم كيك تهيه شده را با مغز گردو و يا مغزهاي خوراكي ديگر مي پوشانند.

استراگانوف

بيف استراگانوف غذاي سنتي مردم روس است كه از تكه هاي گوشت قارچ و مقادير زيادي خامه تهيه ميشود. اين غذا از قرن نوزدهم به بعد شهرت جهاني يافت و علاقه مندان بسياري يافت.

بشقاب قارچ Julienne

اين غذا همانند استراگانوف است، با اين تفاوت كه در آن از گوشت استفاده نمي شود. قارچ، پنير و خامه ترش از مواد اصلي آن به شمار مي روند.

چاي، نوشيدني محبوب

مردم روسيه به انواع مختلف چاي و نوشيدني هاي گرم علاقه دارند. آنها اغلب چاي را با «سماور» دم مي كنند. روس ها معمولا چاي را به جاي قند با انواع شيريني و شكلات مي خورند. براي مثال در مهماني ها عسل و مربا را داخل نعلبكي مي ريزند و براي هر كس همراه چاي جدا روي ميز مي گذارند


برچسب: 10غذاي سنتي مردم روسيه، آموزش درست كردن نوعي غذاي روسي، عجايب 7گانه روسيه-مكانهاي گردشگري روسيه، غذاهاي سنتي مردم روسيه، فرهنگ مردم روسيه وامنيت بسيار بالاي كشور، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۱:۳۴ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :