تور روسيه ، تور روسيه 95 ، قيمت تور روسيه تور روسيه ، تور روسيه 95 ، قيمت تور روسيه .

تور روسيه ، تور روسيه 95 ، قيمت تور روسيه

آداب و رسوم مردم روسيه


آشنايي با روسيه

روسيه -روسي: Россия، واج‌نويسي: راسيا با نام رسمي فدراسيون روسيه) (Российская Федерация، راسيسكايا فدراتسياپهناورترين كشور جهان است كه در شمال اوراسيا قرار دارد. اين كشور در آسياي شمالي و اروپاي خاوري واقع است و با اقيانوس آرام شمالي و اقيانوس منجمد شمالي؛ و نيز با درياي خزر، درياي سياه، و درياي بالتيك مرز آبي دارد. روسيه با ۱۴ كشور آسيايي و اروپايي مرز زميني دارد.

روسيه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ كيلومتر مربع وسعت، پهناورترين كشور جهان است. روسيه بزرگترين كشور جهان محسوب ميشود با وجودي كه بعد از فروپاشي كمونيسم كشورهاي زيادي ازآن جدا شدند اما هنوز حدود ۱۲ درصد كل خشكيهاي جهان رو شامل ميشود.اين كشور عمدتا جلگه اي و همواره و از بالا به زمينهاي آن كه نگاهي ميندازيم تماما سبزي جنگل و رودخانه هاي پيچ در پيچ مشاهده ميشود.

اين كشور آب و هوايي به شدت سردسير دارد تا جاييكه در بخشي از مناطق سيبري آن در زمستان درجه هوا به منهاي ۷۰ درجه هم ميرسدو اگر عينك به چشمتان باشد و به خارج خانه برويد قاب عينك در جا به پوستتان چسبيده و براي جدا كردنش چاره اي جز كندن پوست خود نداريد.

در اين كشور بيش از ۱۰۰ مليت و قوم زندگي ميكنند اما زبان رسميشان روسي و خطشان سيريليك است.بدبختانه كليه نوشته ها در هرجا به همين زبان است و هيچ جا حروف انگليسي ديده نميشود.پس بهتر است قبل از سفر به روسيه الفباي ان را فرا بگيريد.

اكثر مردم تابع كليساي ارتودوكس هستند اما مذاهب اسلام و بعد آن يهود هم در آنجا پيروان زيادي دارند.اصولا دين چيزي نيست كه به واسطه آن در روسيه بين مردم جدايي بيفتد.همه برادر گونه در كنار هم هستند.در آنجا هيچ وقت عبارت<مسلمان تروريست > را نخواهيد شنيد.

فرهنگ و سنن مردم آن آميزه اي از زندگي اروپاي غربي و اسلاوهاي شرقي است.ادبيات روسي يكي از غني ترين ها در جهان است كه عصر طلايي آن از زمان پطر كبير آغاز شد و در سالهاي ۱۸۱۰ تا ۱۸۳۰ به اوج خود رسيد و بزرگترين شاعر روس يعني <الكساندر پوشكين> را خلق كرد.

روسيه حدود ۱۴۲ ميليون تن (براورد ۱۳۸۷) جمعيت دارد، كه از اين ديد در جهان نهم است. تراكم جمعيت روسيه ۳/۸ تن در هر كيلومتر مربع است كه از پايينترين نرخهاي تراكم جمعيت در جهان است. همچنين نرخ رشد جمعيت در اين كشور منفي است. بيشتر جمعيت روسيه در غرب اين كشور (بخش اروپايي) زندگي مي‌كنند. حدود ۸۰ درصد (۱۱۵ ميليون تن) از مردم روسيه از نژاد روسي هستند و ساير نژادهاي اين كشور عبارتند از: تاتار، اوكرايني، چوواش، چچني، ارمني، ترك، داغستاني، مغول، آواري، اينگوش، چركس، بالكار، اوستيايي، آذري، گرجي، و…

اگر چه ملت روس از نژاد اسلاو و اروپايي هستند، اما برخورد نزديك و تماس ممتد با نژادهاي شرقي در طول قرون متمادي موجب شده است كه فرهنگ ملت روس از ويژگيهاي شرقي فراواني برخوردار باشد. حضور اقوام و مليت هاي آسيايي و آميزش آنان با روسها در اين جهت تأثير به سزايي داشته است. حضور نزديك به بيست ميليون جمعيت مسلمان (۱۵ درصد جمعيت كشور) پيوستگي روسيه را به شرق و جهان اسلام تشديد مي‌نمايد.

زبان رسمي روسيه، زبان روسي است. ولي ۲۷ زبان رسمي ديگر نيز در جمهوري‌ها و مناطق خودگردان اين كشور وجود دارد. دو شهر بزرگ روسيه يعني مسكو و سن‌ پترزبورگ از شهرت جهاني برخوردارند. اين دو شهر را به دو موزه بزرگ مي توان تشبيه كرد. هر ساله صدها هزار نفر جهانگرد از سراسر دنيا براي ديدن موزه ها و مراكز تاريخي، هنري و تفريحي اين دو شهر عازم روسيه مي شوند. تاريخ پر از فراز و نشيب اين كشور و مبهم مانده روسيه براي مردم دنيا در طي هفتاد سال حكومت كمونيستي،‌ اشتياق جهانگردان را براي بازديد از روسيه (در دوره پس از فروپاشي) دو چندان مي كند.هنر و ادبيات روس نيز از شهرت جهاني برخوردار است. مردم دنيا همانقدر كه روسيه را با لنين و استالين و تحولات بزرگ سياسي آن در طول قرن بيستم مي شناسند، اين كشور را با نويسندگان بزرگي همچون ‘گوگول’، ‘تولستوي’، ‘داستايوفسكي’ و ‘ماكسيم گوركي’ به خاطر دارند.روابط دو كشور ايران و روسيه از قدمتي چهارصد ساله برخوردار است.

اقتصاد اين كشور بر پايه سرمايه داري و خصوصي سازي است، كه اين موضوع پس از فروپاشي شوروي و رهايي از اقتصاد دولتي و سوسياليستي انجام شد.اكنون دميتري مدودف رييس جمهور روسيه‌است، ولي ولاديمير پوتين كه اكنون نخست وزير است، فرمانرواي واقعي كشور محسوب مي‌شود.

اعياد در روسيه

در روسيه اعياد به دو دسته اعياد ملي و اعياد كليساي ارتدكس تقسيم مي شوند.

اعياد ملي روسيه عبارتند از:

۲-۱ ژانويه، آغاز سال نوي ميلادي (۱۲ و ۱۳ دي ماه)

۲۳ فوريه، روز مدافعين ميهن كه روز مرد محسوب مي شود (۵ اسفند ماه)

۸ مارس، روز زن (۱۸ اسفند)

۲-۱ مه، عيد صلح و روز كارگر (۱۲ و ۱۳ ارديبهشت)

۹ مه، روز پيروزي بر آلمان نازي (۲۰ ارديبهشت)

۱۲ ژوئن، روز استقلال (۲۳ خرداد)

۴ نوامبر، روز وحدت ملي (۱۴ آبان)

۷ نوامبر، روز آشتي و توافق (۱۷ آبان)

۱۲ دسامبر، روز قانون اساسي (۲۲ آذر)

اعياد كليساي ارتدوكس بر اساس تاريخ زندگي حضرت عيسي(ع) به روايت اين كليسا انتخاب شده اند و عبارتند از:

۷ ژانويه، تولد حضرت عيسي مسيح (ع) (۱۸ دي ماه)

۱۹ ژانويه، روزي كه عيسي (ع) توسط حضرت يوحنا غسل تعميد گرديد و روح القدس به شكل كبوتري بر وي نازل شد و او را نوراني كرد. (۳۰ دي ماه)

۱۵ فوريه، روز وصال با خدا. روزي است كه پيرمرد دانشمندي به نام «شيمون» بنا به وعده اي كه به او داده شده بود با حضرت عيسي(ع) در معبد مقدس ديدار كرد. (۲۷ بهمن)

۱۹ اوت، جشن تغيير هويت. اين روزي است كه به تعبير كليساي ارتدكس مي توان گفت عيسي(ع) به پيامبري انتخاب شد، زيرا صدايي از آسمان به سه حواري عيسي رسيد كه گفت: ‘اين پسر محبوب من است كه تبرك من بر اوست، حرف او را گوش كنيد.’ در اين روز ضمن دعا خواندن عيسي (ع) ناگهان چهره اش مثل خوشيد درخشان شد و لباسش سفيد مثل برف و هاله اي از نور دور او را گرفت.

جشن شاخه هاي نخل (روز يكشنبه در ششمين هفته روزه كبيره)، روزي است كه عيسي(ع) به اورشليم وارد شد و مردم با شاخه هاي نخل از وي استقبال كردند.

احياي مسيح، اين روز مصادف با عيد پاك است زيرا در اين روز عيسي را به صليب كشيدند، اما شنبه شب عيسي (ع) از بدن انساني به بدن روحاني فنا ناپذير تبديل شد و جسدي از وي باقي نماند.

عروج عيسي مسيح (روز چهلم بعد از احياي مسيح)، پس از چند بار ظاهر شدن عيسي (ع) به افراد مختلف سرانجام در كوه زيتون عروج كرد.

نزول روح القدس ( روز پنجاهم بعد از احياي مسيح)، روزي است كه پس از انتخاب ماتي به جاي يهوداي خائن، آنان توسط روح القدس، غسل تعميد آتشين شدند و به اين وسيله كاملاً دگرگون شدند و ايمانشان مستحكم گرديد و به مبلغين مصمم عيسي(ع) تبديل شدند.

۲۸ اوت، روز درگذشت مريم مقدس، ۲۴ سال بعد از مصلوب شدن عيسي مسيح

۲۷ سپتامبر، نصب صليب خدا. روزي است كه پس از ساليان سال صليبي كه عيسي مسيح(ع) توسط آن مصلوب شده بود، كشف و توسط اسقفي به نام ماكاريوس از حالت افتاده به شكل قائم قرار گرفت. (۷مهر)

۲۱ سپتامبر، روز تولد مريم مقدس (ع) (۳۱ شهريور)

۴ دسامبر، روز ورود مريم مقدس به معبد اورشليم (۱۴ آذر)

۷ آپريل، روز مژده خداوند به مريم مقدس. در اين روز بود كه جبرئيل به وي خبر داد كه او برگزيده زنان دنياست و با نازل شدن روح القدس مبارك خواهد شد. (۱۹ فروردين)

خرافات در روسيه

مردم روسيه كه در ۹۸۲ ميلادي دين مسيحيت و مذهب ارتدكس را پذيرفتند، هنوز بقاياي خرافات و بت پرستي كه طي قرن ها در اين سرزمين وجود داشت را در خود حفظ كرده اند. در همه آيين ها و روشهاي اعتقادات خرافي و بت پرستانه وسوسه هاي شيطان و مخالفت با مذهب ديده مي شد. گاهي تزارها مي كوشيدند با اين امور مبارزه كنند، اما اين موضوع تا جايي ريشه داشت كه قابل مبارزه نبود. اعتقادات بي پايه و عقايد خرافي حتي امروزه و بعد از سال ها حكومت كمونيست ها كه همه چيز را به اصطلاح با ترازوي علم مي سنجيدند، همچنان در مردم روسيه وجود دارد.

بطور مثال مردم روسيه معتقدند:

اگر كسي بطور تصادفي پاي كسي را لگد كرد، طرف مقابل هم بايد پايش را لگد كند وگرنه دعوا خواهد شد.

اگر با يك دستمال يا حوله دو نفر همزمان دست و صورتشان را خشك كنند، دعوا خواهد شد.

اگر كسي عكسش را به دوست خود هديه دهد دعوا خواهد شد.

اگر كسي به دوستي تلفن كند و او صدايش را نشناسد، يا اگر كسي در خيابان به دوستي برسد و آن دوست فوراً او را نشناسد، پولدار خواهد شد!

اگر از كسي تعريف مي‌كنيد يا كسي از شما تعريف كند، به طور تمثيلي سه بار روي شانه‌ چپ‌تان تف كنيد و يا سه بار به چوب بزنيد.

اگر در روسيه چيزي را جا گذاشتيد، معني اين است كه به روسيه برخواهيد گشت!

اگر كسي سكسكه كند به او مي گويند كسي به يادت است!

اگر در موقع غذا خودرن كارد يا چنگال به زمين بيفتد مهماني خواهد آمد. اگر كارد بيفتد مهمان مرد و اگر چنگال باشد مهمان زن خواهد بود!

اگر پرنده از پنجره وارد خانه اي شود، كسي در آن خانه خواهد مرد و بايد پرنده را از پنجره بيرون كرد و نه از در يا جاي ديگر !

اگر يك نفر در نشستن يا راه رفتن بين دو نفر هم نام قرار گيرد بايد فوراً آرزويي بكند، زيرا آرزويش برآورده مي شود. اگر اسم خودش و پدرش يكي باشد ( در روسيه برخلاف ايران اين كار غير معمول نيست) دو آرزويش بر آورده خواهد شد!

اگر جمع سه شماره اول و سه شماره دوم بليط اتوبوس يا تراموا برابر باشد، بليط مباركي است و بايد آنرا بلعيد و آرزو كرد!

اگر دود بجاي آنكه بالا برود روي سطح زمين حركت كند، باران خواهد باريد!

اگر پرنده ها بجاي آسمان در نزديكي زمين پرواز كنند، نشان باريدن باران است!

اگر در دو طرف چارچوب در كسي را ببيند، نبايد با او دست دهد يا چيزي از او بگيرد چون بد شانسي خواهد آورد!

اگر كسي خانه را به طرف چارچوب در جارو كند، بدبختي نصيب خانواده مي شود!

اگر كسي در خانه كسي مرده است تا زماني كه جسدش بيرون نرفته نبايد جارو زد، شگون ندارد!

اگر از خانه خارج شديد و يادتان آمد كه بايد برگرديد، چنانچه مسئله خيلي مهم نيست برنگرديد و اگر برگشتيد حتماً در خروج دوم جلو آينه بايستيد و شكلكي در آوريد و گرنه بدشانسي به شما روي خواهد آورد!

اگر در خانه عنكبوت ديده شود، دليل گرفتن هديه يا آمدن نامه است بخصوص اگر سفيد يا بزرگ باشد. در هر صورت كشتن عنكبوت شگون ندارد!

اگر مي خواهيد از برنامه هاي آينده تان حرف بزنيد يا از كسي يا چيزي تعريف كنيد، سه ضربه به جسمي چوبي بزنيد يا بطور سمبليك روي شانه چپتان تف كنيد وگرنه چشم زخم به شما مي رسد و در كارتان موفق نمي شويد!

اگر مي خواهيد به كسي گربه اي هديه دهيد بايد بطور سمبليك آنرا بفروشيد ( مبلغ ناچيزي بگيريد) هديه گربه شگون ندارد و گرنه گربه وحشي و بداخلاق خواهد شد!

اگر مي خواهيد به كسي هديه اي بدهيد حتماً دستمال نباشد كه خيلي بد است، زيرا شما براي طرف مقابل آرزوي گريه و غم مي كنيد!

اگر به كسي چاقو هديه بدهيد طناب دوستي خودتان با او را قطع كرده ايد!

اگر مي خواهيد گل هديه بدهيد حتماً بايد تعدادش فرد باشد. تعداد زوج براي عزاداري استفاده مي شود!

اگر مي خواهيد مهماني برويد حتماً هديه اي با خود ببريد هرچند ارزان باشد، اما دست خالي نرويد!
اگر كسي آينه را بشكند، بلاهاي زيادي به سرش خواهد آمد!

اگر جواني در مراسم سال نو در گوشه ميز بنشيند (نوك ميز) ۷ سال بختش بسته خواهد شد!

اگر ظرف شكستني از دست كسي بيفتد و بشكند، بلا از او دور شده و هرچقدر تعداد قطعات بيشتر باشد بهتر است!

اگر دختري در جايي بخوابد كه قبلاً نخوابيده (چه خانه خودش، چه محل ديگر) مي تواند آرزو كند كه شوهر آينده اش را (حتي اگر او را نشناسد) در خواب ببيند و او شوهر آينده را حتماً در خواب خواهد ديد!

اگر گربه‌ سياه در راه ببينيد، شگون ندارد!

اگر كسي در خانه يا آپارتمان سوت بزند، ثروتش را از دست خواهد داد!

اگر سيگار را از آتش شمع روشن كرد، بدبختي مي‌آورد !

اگر ظرف نمك در سفره چپه شود، باعث بدبختي مي شود مگر اين كه سه بار، كمي نمك روي شانه‌ چپ خودتان بريزيد !

شيوه زندگي در روسيه

زندگي جمعيت روسيه در ميزان ملموسي به سطح درآمد مردم بستگي دارد. براي روسهاي فقير زندگي سراسر يك مبارزه بقا مي‌باشد. بسياري از افراد مشغول فروختن اشياء خانوادگي يا كالاهاي مصرفي مي‌باشند. شيوه زندگي افراد ثروتمندتر در حد ملموسي غربي شده است. كالاهاي آمريكايي و تفريحات آمريكايي بالاخص در شهرهاي بزرگ محبوب هستند. تماشاي تلويزيون و ويدئو يي از انواع رايج فراغت مي‌باشد. تلويزيون روسيه نيز اكنون به نمايش برنامه‌هاي غربي مانند مسابقات تلويزيوني و سريالها پرداخته است.قرائت كتاب مانند دوران شوروي بسيار رايج است لكن سبك‌هاي ادبي مورد توجه بشدت تغيير يافته است. بجاي نويسندگان كلاسيك روسيه مردم به داستانهاي جنايي، عاشقانه و تخيلي رو آورده‌اند. انواع ورزش غربي مانند تنيس كه در دوران شوروي نهي مي‌شدند امروز رايج شده‌اند و بالاخص بين طبقات بالا محبوبيت دارند. انواع ورزش سنتي مانند شطرنج و فوتبال نيز همچنان محبوبيت بالايي دارند. كنسرت گروههاي مشهور غربي در مسكو و ديگر شهرهاي بزرگ امري عادي شده و بسياري از گروههاي راك روسيه به تقليد از گروههاي غربي پرداخته‌اند هرچند گروههايي هم به موسيقي سنتي و آلات سنتي روسيه رو آورده‌اند.

بسياري از روسهاي شهرنشين آخر هفته را در به اصطلاح داچا (هانه ييلاقي) سپري مي‌كنند كه در حومه شهر قرار دارند. داچاي معمولي يك اتاقك كوچك بيش نيست و تنها قطعه زمين كوچكي دارد. ولي داچاهاي روسهاي تازه به دوران رسيده (به اصطلاح روسهاي نو) قصرهاي مجلل با استخرهاي بزرگ و ديگر تجهيزات گرانبها مي‌باشد. اغلب صاحبان داچاها در قطعه زمين خود سبزيجات مي‌كارند.

روس ها معمولاُ روزانه ۳ وعده غذا مي‌خورند. صبحانه معمولاً از كاشا (آش پخته شده با كره) و پنير تشكيل مي شود. ناهار وقت ظهر صرف مي شود و وعده اصلي غذا خوردن است. ناهار معمولاً از “اول” يعني سوپ (مانند بورش كه از سبزيجات پخته شده و با خامه ترش صرف مي‌شود) و “دوم” كه غذاي اصلي است و از گوشت با سيب زميني يا ماكارون يا چيز ديگري همراه مي‌باشد تشكيل شده است. گاهي همراه با غذاهاي اصلي به اصطلاح “زاكوسكي” (مزه مانند ماهي شور، تخم مرغ پخته، خاويار) نيز داده مي‌شود. بين خوراكيهاي محبوب ميتوان به “پلمني” (گلوله‌هاي خمير پر از گوشت چرخ كرده يا سبزيجات است كه در آب جوش آماده مي شود و روي آن نيز خامه ريخته مي‌شود)، بيف ستروگانوف (گوشت سرخ شده و ماكارون) اشاره كرد. شام يا “اوژين” متشكل است از چاي و زاكوسكي. علاوه بر چاي، قهوه و نوشابه ملي “كواس”، همچنين آبجو و ودكا بين مردم روسيه محبوبيت فوق العاده دارند.

دعا و مراسم مذهبي

در روسيه قديم رسم بود كه قبل از صرف غذا دعا خوانده شود. همچنين رسم بود قبل از طلوع خورشيد بيدار شده به عبادت خداوند بپردازند و از او بخواهند كه آنان را در انجام كارهاي نيك موفق گرداند. قبل از مسافرت، ساختن خانه، تعمير خانه و انجام كارهاي مهم و حوادث خطرناك، پس از استحمام، عبادت مي‌كردند. قبل از لشكركشي و يا دفاع از شهر و يا پاكسازي آن از دشمن، ابتدا نظاميان به سر و وضع خود مي‌رسيدند سپس به دعا مي‌پرداختند، بعد عازم جنگ با دشمن مي‌شدند. آنها معتقد بودند اگر در راه وطن كشته شوند، پس از مرگ فرشتگان روح آنان را به جايگاه ابدي برده، در سعادت زندگي خواهند كرد.

ثروتمندان بزرگ، داراي كليساي مخصوص به خود بودند و كشيش‌هايي را با پرداخت حقوق استخدام مي‌كردند تا مراسم مذهبي آنان را اداره كنند. اين مراسم شامل ادعيه روزانه يا دعاخواني براي انجام امور بزرگ و يا دفع بلا و بيماري مي‌شد.

ثروتمندان متوسط، در منزل خود اتاقي را به امور مذهبي اختصاص مي‌دادند كه در آن كتاب مقدس و اشياء مذهبي ديگر از قبيل شمايل‌ها، صليب و غيره قرار مي‌گرفت و افراد خانواده براي انجام مراسم مذهبي در آنجا جمع مي‌شدند. ارشد خانواده جلوي تمام اعضاء ( زن، فرزندان و خدمتكاران ) در نزديك محراب زانو مي‌زد و دعا را با صداي بلند مي‌خواند. البته در موقع دعا، چراغ و شمع روشن مي‌كردند و مواد خوشبو مي‌سوزاندند. پس از پايان مراسم، پرده‌ي محل شمايل‌ها كشيده، چراغ و شمع‌ها را خاموش مي‌كردند و افراد محل را ترك مي‌كردند.

مردم عادي نيز گوشه‌اي از اتاق كه شامل يك تاقچه مي‌شد را به محراب اختصاص مي‌دادند كه در آن شمايل، صليب، شمع و غيره مي‌گذاشتند.مراسم دعاخواني و عبادت تنها به روزها ختم نمي‌شد و ممكن بود فرد يا افرادي به شب زنده‌داري و عبادت‌هاي طولاني شبانه بپردازند كه گاهي تا صبح طول مي‌كشيد.

برخي از سنتهاي مردم روسيه

روز شهر

در روسيه همه شهرهاي كوچك و بزرگ براي خودشان جشن تولد دارند . مردم هر شهر ، يك روز را در سال بعنوان « روز شهر » جشن مي گيرند . در اين روز چهره شهر عوض مي شود . از مراسم روز شهر مي توان به اجراء برنامه توسط گروه هاي موزيك و رقص سنتي و مدرن ، كنسرتهاي خياباني ، مسابقات ورزشي همگاني ، نمايشگاههاي هنري ، بازارهاي مكاره و مسابقه نقاشي كودكان بر روي آسفالت اشاره كرد .

پرنده هاي چوبي

پرنده هاي دستساز چوبي با بالهاي باز بطور سنتي در ناحيه شمالي روسيه ساخته مي شوند .وجود اين پرنده ها در هر خانه نشانه اي از صلح و آرامش است .

گــُركا! گــُركا!

اگر يك روز تعطيل و آفتابي به جاهاي ديدني مسكو سري بزنيد ، عروس و داماد هاي بسياري را خواهيد ديد كه شادمانه قدم مي زنند و فيلم و عكس عروسي مي گيرند . دختران جوان با ديدن عروس و داماد با لحني شيطنت آميز فرياد مي زنند: گــُركا! گــُركا! يعني تلخــــــه! تلخـــــه!
در فرهنگ روسي گــُركا يعني عروس و داماد بايد همديگر را سخت ببوسند و زندگيشان را شيرينتر كنند.

آشنايي با ضرب المثل هاي روسي

مسكو يكباره ساخته نشده است.

ميهماني خوب است ولي خانه بهتر است .

در صومعه ديگران با آداب خود وارد نمي شوند .

دوستان در فقر شناخته مي شوند .

دنبال دو تا خرگوش مي دوي هيچكدامشان را نمي گيري .

در هر شوخي حقيقتي نهفته است .

شبها همه گربه ها خاكستريند .

زبان من دشمن من است .

كسي كه از گرگ ميترسد وارد جنگل نمي شود .

پرنده را از پروازش مي شناسند .

تكرار مادر يادگيريست.

ماهيگير ها همديگر را از دور مي بينند.

تا مرگ از نفس كشيدن سير نخواهي شد .

كلاغ چشم كلاغ را در نمي آورد .

اشتها وقت غذا خوردن مي آيد .

كسي كه با شير سوخته به آب خنك هم فوت مي كند.

خدايا مرا از دوستانم در امان دار ، از دشمنانم خودم را نجات خواهم داد

آداب معاشرت ، تفريحات روس ها

در اين بخش به بيان چند نكته در مورد اخلاق روس ها در معاشرت و علاقه مندي هاي آنها مي پردازم:

– روس ها با خانواده خود بسيار گرم و صميمي هستند و عكس آنچه شنيده بوديم سرد برخورد نمي كنند فقط به روي غريبه لبخند نمي زنند

– روس ها مغرور نيستند، شرايط آب و هوايي و زيست محيطي چهره اي شايد مغرور و خشن از روس ها ساخته باشه.

– روس ها اهل مهماني دادن و مهماني رفتن هستند، معمولا دست خالي جايي نمي روند، اگر به خانه اي بروند كه زن در آن خانه باشه حتما گل مي برند.

– در روسيه تعداد گل فرد نشانه شادي و تعداد شاخه گل زوج نشانه عزاست . درضمن در روسيه بالعكس ايران گل زردرنگ مرغوبيت بيشتري نسبت به گل قرمز دارد.

– روس ها در احوالپرسي از جمله ‘كارها چطوره؟’ به جاي ‘حالت چطوره؟’ استفاده مي كنند.

– روس ها به كتابخواني علاقه زيادي دارند و بعد از آلمان ها بيشترين سرانه مطالعه متعلق به روس هاست.
– روس ها به تاريخ علاقه دارند و مخصوصا در ايران اماكن تاريخي و مقبره شاعران مورد توجهشان قرار مي گيرد.(گاهي آنها بيشتر و بهتر از ايرانيان تاريخ كشور ايران را مي شناسند و اشعار فردوسي و… حفظ مي باشند.)

 


برچسب: آشنايي با فرهنگ و رسوم مردم روسيه، باورها و خرافات جالب مردم روسيه، تور ارزان روسيه، سنت و آداب و رسوم ازدواج در روسيه، مهمان نوازي روسي، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۵:۳۴ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :